Herkent u deze situatie?
In tijden van economische groei en een krappe arbeidsmarkt hebben veel bedrijven moeite om talentvolle werknemers te vinden en te binden. Werknemers kunnen kiezen bij welke werkgever ze het liefst willen werken. Word een sterk merk en maak het onderscheid met je werknemers. Kortom: maak van je werknemers ambassadeurs; klantenbinders die graag een stapje extra zetten en vol trots vertellen waarom ze graag bij jou werken.

Training “ Employer Branding”

We werken van intern naar extern. We onderzoeken het DNA van je organisatie en kijken onder andere naar de cultuur en de kernwaarden en staan stil bij de zgn. ‘why’ van je merk (bron: Golden Circle Simon Sinek). Maar ook thema’s als leiderschapsstijl en omgangsvormen binnen de organisatie komen aan bod. Vervolgens matchen we dit met het beeld dat je huidige medewerkers hebben. (Hoe denken zij eigenlijk over je merk?).

Dan pas ontwikkelen we een op maat gemaakte mix van training en coaching. Vaak aangevuld met brainstorm- en inspiratiesessies en we kijken naar de inzet van social media en social selling.  De onderdelen zijn modulair in te zetten. Alles met het doel van medewerkers ambassadeurs te maken. Weten de medewerkers uiteindelijk waar het merk voor staat, dan leggen we de focus op extern en kunnen we doorpakken op positionering, (re)branding en ondersteunende campagnes.

 

Na afloop van de training “Employer Branding” is dit het resultaat:

Intern  Extern
. lagere werving- en selectiekosten . aantrekkelijke werkgever
. hogere medewerkerstevredenheid . sterker merk
. trots op het bedrijf/merk . hogere klanttevredenheid
. goede (werk-)sfeer   . meer omzet

 

Van weten & kunnen, naar willen & doen.
Tijdens mijn trainingen stuur ik op kennisoverdracht (weten) en oefenen met nieuw aangeleerde vaardigheden (kunnen). Maar dan zijn we er nog niet! Weten en kunnen is mooi, maar willen en doen is beter. Mijn handelsmerk zijn de terugkomdagen. Zo kan ik vinger aan de pols houden of het geleerde ook daadwerkelijk in de praktijk wordt toegepast. Borging dus.

Informatie aanvragen over de training Employer Branding

Petra vindt effectiviteit net zo belangrijk als de training zelf. Het moet zichtbaar resultaat bieden. “ Een goed voorbeeld is mijn intensieve samenwerking met Rensink Totaalonderhoud in Deventer. Zij geven terug dat ze elkaar intern beter weten te vinden. Dat sfeer en ambassadeurschap nog beter zijn geworden en ze naar buiten toe een sterkere profilering hebben".