Herkent u deze situatie?
Het woord etiquette roept bij veel mensen associaties op met ‘elitair’ en ‘ouderwets’. En het heeft toch ook te maken met ‘het bestek van buiten naar binnen gebruiken’? Maar zakelijke etiquette, oftewel zakelijke omgangsvormen, zijn vooral richtlijnen voor het sociale verkeer en het behelst een heel scala aan onderwerpen. Als u weet hoe het hoort en minder vergissingen maakt, dan kunt u zich beter concentreren op het zakendoen. U leert dit tijdens:

Training “Netwerken & Zakelijke Omgangsvormen”

Met deze training krijgt u inzicht in uw eigen omgangsvormen en het effect daarvan op klanten en collega’s. U leert hoe u zich kunt presenteren op recepties en evenementen. U bent op de hoogte van dresscodes en hoe u relaties kunt ontvangen. Ook komen de telefoonetiquette, het zakelijke etentje en de internetetiquette aan bod. Dit betekent voor u betere relaties (en daardoor meer verkopen) en een sterkere klantenbinding (en daardoor professioneler overkomen).

Na afloop van de training “Netwerken &  Zakelijke Omgangsvormen” weet en kunt u:
● de eerste, bepalende indruk
● netwerken (tijdens zakelijke bijeenkomsten)
● gedragsregels op het internet
● het zakelijke etentje
● kledingvoorschriften (dresscodes)
● non-verbale communicatie
● omgangsvormen in het algemeen
● omgangsvormen met uw baas, opdrachtgever of collega
● relaties ontvangen
● telefoonetiquette
● zakendoen met buitenlanders

Van weten & kunnen, naar willen & doen.
Tijdens de trainingen sturen we op kennisoverdracht (weten) en oefenen we met nieuw aangeleerde vaardigheden (kunnen). Maar dan zijn we er nog niet! Weten en kunnen is mooi, maar willen en doen is beter. Ons handelsmerk zijn de terugkomdagen. Zo kunnen we vinger aan de pols houden of het geleerde ook daadwerkelijk in de praktijk wordt toegepast. Borging dus.

Informatie aanvragen over de training Netwerken & Zakelijke Omgangsvormen

 

"Petra Kluft was geruime tijd als docent aan Hogeschool Tio verbonden. In eerste instantie als docent communicatieve vaardigheden voor de opleiding Hotel -en Eventmanagement later als docent Etiquette & Styling voor de opleiding Steward(ess) Receptionist(e) Host(ess ). Petra weet daarbij op professionele wijze de communicatie, cultuurgebonden beleefdheidsregels, omgangsvormen en het belang van aandacht voor uiterlijke verzorging met verve en vol enthousiasme over te brengen op de studenten. Vaardigheden waar onze studenten nog tot in lengte van dagen hun voordeel mee kunnen doen in zowel het toerisme, de hospitality als het bedrijfsleven."

Ingrid Alssema, vestigingsmanager Hogeschool Tio in Hengelo